top of page

מישורי התנועה - איך הגוף שלנו זז?

הגוף שלנו זז בשלושה מישורים במרחב.

כמו מערכת צירים של X,Y,Z הוא זז במישור הסגיטלי - כלומר קדימה אחורה, במישור הקורונלי - הצידה, ובמישור הטרנסוורסלי - סיבובי.


בגוף, יש מפרקים כמו הברך והמפרקים בין פרקי האצבעות שלא יכולים להסתובב בכלל ובקושי יכולים לנוע הצידה, ולעומתם מפרקים כמו הכתף והירך שיכולים לבצע את התנועות בכל הכיוונים והזוויות.


בתנועה היומיומית הנפוצה והעיקרית - הליכה, פלג הגוף התחתון שלנו זז בעיקר קדימה ואחורה, ופלג הגוף העליון שלנו (מהאגן ומעלה) נע בעיקר במישור הסיבובי (בדומה לשחיית חתירה).

אבל, מי שמטפס על קיר, זז בעיקר בתנועות צידיות (מישור קורונלי), ומי שמתרגל אומניות לחימה כמו קונג פו, צ'י קונג, וגם בהולה הופ וריקודים שונים על מוט, משתמש בעיקר בתנועות במישור הטרנסוורסלי (סיבובי) ובמומנטום שהגוף מייצר.


כמטפל, עוזר לי מאוד לדעת מה היתה התנועה הספציפית בה מטופל נפצע, ומתוך התנועה הזו - איזה מישור עיקרי נפגע ונתקע, ואיזה מישורים מפצים וחפים עליו כדי שנמשיך לזוז בשיווי משקל תוך כדי התיקון.


במקרים של בעיות תנועה וכאבים כרוניים, אצטרך למצוא ולשחרר את המישור "התקוע" בכל מפרקי הגוף בשביל לאפשר חזרה לתנועה והחלמה מלאה של המקום שנפגע ומפריע כרגע, בגלל שכל מפרקי הגוף קשורים לתהליך התיקון גם אלו שלא חטפו מכה.


אשמח מאוד לעזור ולייעץ למי שנפצע וסובל ממגבלות בתנועה, בין אם מדובר בפציעה חדשה יחסית או בפציעה ישנה ששאריותיה לא עברו הרבה זמן אחרי הפציעה המקורית.

אם את.ה מטפלים ורוצים ללמוד עוד על שיטת האבחון והטיפול שבה אני מטפל, אשמח להמליץ על המורה שלי ועל הקורסים הרלוונטים לכם. במקרה שלנו - ידע הוא כוח לעזור לאנשים, ויש הרבה אנשים שהתאכזבו מטיפולים שטחיים, ממשיכים לסבול וזקוקים לעזרה מקצועית ואפקטיבית.


אני זמין דרך האתר שלי לקביעת תורים עצמאית, ופנייה להתייעצויות, או בצורה ישירה דרך הווצאפ


bottom of page